پرش به محتوا
خانه » ماسه سندبلاست چیست

ماسه سندبلاست چیست

ماسه سیاه

پودر مس به عنوان یک ماده معدنی که ترکیبی از اکسید های فلزی و سیلیکات می باشد که سختی بالایی دارد. این پودر از باقی مانده مواد ناخالص موجو که سرد شده می باشد، که به آن ماسه سند بلاست یا شن سند بلاست می گویند. سند بلاست یک محصول مصنوعی و جانبی پرکاربرد است که در زمان جداسازی آهن موجود در سنگ آهن از ناخالصی‌های بوجود آمده در کوره‌های ذوب آهن استخراج می شود.

موادی که در سند بلاست استفاده می شود نظیر: سرباره آهن، سرباره مس (گریت) (مسباره)، آب و ماسه (وت بلاست)، ماسه سیلیس، یخ، آب (جت بلاست) که هر کدام کاربرد مختلفی دارند.

در کارخانه های ذوب آهن در زمان ذوب، تمام ناخالصی های سرباره شناور بر روی فلز مذاب را درون آب فرو می برند و گرانول های زاویه دار که ظاهری نا منظم دارند تولید می شود که به صورت ساینده به کاربرده می شود، موادی که گفته شد بعد از خنک شدن به شکل جامد در می آیند و در صنعت  مسباره سند بلاست  یا شن سند بلاست جهت تمیز کردن سطوح مختلف استفاده می کنند.

گریت اصلی سند بلاست

یکی از محصولات فرعی استخراج  مس، گریت سند بلاستمی باشد، که جهت تعمیرکاری سطوح به منظور رنگ آمیزی کاربرد دارد. ماسه سند بلاست به دلیل سختی و چگالی بالا نسبت به سایر مواد ساینده سرعت بیشتری در تمیزی سطوح دارد. جایگزین مناسبی برای سیلیس است. همچنین درصد بسیار کمی سیلیکا دارد که  هیچگونه خطری برای سلامتی انسان ها ندارد.

خصوصیات سند بلاست و برتري آن نسبت به سیلیس

 نسبت به سیلیس سرعت بالاتری دارد

 نسبت به سیلیس بهاي تمام شده آن بسیار کم تر است.

   تولید گرد و غبار کم

   افزایش راندمان کار

  افزایش کیفیت سطح

 حافظ سلامت کارکنان

 سلیکاي آزاد(متبلور)کمتر از 1%

  چند ضلعی بودن وگوشه دار بودن سند بلاست

انواع ماسه سندبلاست

به طور کلی دو نوع ماسه سند بلاست وجود دارد، ماسه سند بلاست مات و ماسه سند بلاست براق.

نکات قابل توجه درمورد ماسه سند بلاست

نکته قابل توجه درمورد ماسه سند بلاست این است که هیچگونه آلودگی برای محیط زیست بوجود نمی آورد. شن سند بلاست در دسته A قرار می گیرد و دارای کمترین سلیکای آزاد که همان سلیس متبلوراست و مقدار آن زیر ۱% است، می باشد. تقسیم بندی صورت گرفته با توجه به استاندارد مهم و بین المللی SSPC- درAB1 انجام می گیرد.

کمترین میزان سختی ماسه سند بلاست بر اساس استاندارد بین المللی ( ISO-11127-4 ) هفت موس است که  با روش اسلاید شیشه ای قابل اندازه گیری می باشد.

بهترین زبری ورافنس بر روی سطح توسط ماسه مخصوص سندبلاست به خوبی انجام می شود چون ماسه سند بلاست با داشتن ظاهر و شکل چند وجهی و نامنظم و گوشه های تیز هر گونه آلودگی از روی سطح از بین می برد.

چگالی ماسه سند بلاست ۳/۵ gr /cm ۳ است که  چگالی بالایی به حساب می آید. با توجه به این چگالی عمل بلاستینگ به سرعت انجام می گیرد و ساینده با شتاب بالاتری به سطح برخورد می کند.کمترین چگالی استاندارد ISO-11127-3۳/۳ gr /cm ۳ می باشد.

سند بلاست قابلیت بازیافت و خواص فیزیکی بالا دارد. در نتیجه برای انجام مجدد عملیلت ها می توان از آن استفاده کرد. و بسیار مقرون به صرفه می باشد.

ماسه سندبلاست سیلیسی تقاضای بیشتری نسبت به سایر ساینده ها در ایران را داراست. در صورتی که مسباره آلودگی کمتری نسبت به ماسه سیلیس دارد. درصد سلیس آزاد در ماسه سیلیس به بالای ۹۰% می رسد که غبار بوجود آمده توسط ماسه سلیس طی عملیات بلاستینگ سبب دو بیماری سیلیکوزیس  و سرطان ریه می شود.

همچنین میزان قدرت پاکسازی ماسه سیلیس در ساعت ۱۲ مترمربع می باشد در عوض قدرت پاکسازی و آماده سازی سطوح با شن مسباره ۲۰ متر مربع در ساعت است. در نتیجه سرعت سندبلاست سطوح با مسباره ۶۸ % بیشتر از استفاده از ماسه سندبلاست است.

کاربرد ماسه سند بلاست

ماسه سند بلاست مناسب ترین ماده از نظر قیمت و کیفیت می باشد این ماده با به کارگیری از تجهیزات بلاستینگ فشار قوی، جهت از بین بردن رسوبات، زنگ زدگی  و آماده سازی سطوح برای رنگ آمیزی استفاده می شود. در ضمن برای از بین بردن ناخالصی و پاکسازی دقیق فلزات در قطعات خودرو نیز کاربرد دارد.

صنایع که ازماسه سند بلاست استفاده می کنند

 پالایشگاهها

 سکوهای نفتی

 پتروشیمی

 صنایع دریایی و کشتی سازی

 خطوط لوله

 نیروگاهها

 صنایع سیمان

 صنایع قطعه سازی

فروش ماسه سند بلاست

شرکت دانش بنیان برهان استیل یکی از باتجربه ترین مجموعه ها در زمینه فروش مسباره سندبلاست می باشد. اگر قصد خرید دارید. می توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما اطلاعات کافی در این زمینه اختیارتان قرار می دهد.

گریت سند بلاست

محصول فرعی حاصل از فرآیند استخراج مس را گریت سند بلاست می گویند. از این محصول برای رنگ آمیزی سطوح استفاده می کنند. سختی و چگالی بالایی دارد به همین دلیل سرعت بیشتر جهت تمیزی سطوح نسبت به سایر مواد ساینده دارد. جایگزین مناسبی برای ساینده هایی نظیر سیلیس می باشد.

قیمت ماسه سند بلاست

شرکت برهان استیل قیمت سیلیس سندبلاست، قیمت مسباره، ماسه سند بلاست، مسباره براق و مات بر اساس قیمت روز بازار تعیین می کند. برای اطلاع از قیمت دقیق انواع ساینده ها از طریق تلفن های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *